vrijdag 24 februari 2012

Voetbal

Voor mijn 65ste verjaardag kreeg ik een toegangskaart voor de voetbalwedstrijd van FC Twente tegen Steau Boekarest (Return). Kleindochter Benthe is "fan/kid" van FC Twente. Op haar naam kon kaarten worden besteld. En we hebben ze gekregen. De wedstrijd zou plaatsvinden op 23-02-2012 om 19.00 uur. In eerste instantie zouden we om 17.00 uur richting Enschede gaan. Achteraf vonden we 16.30 uur beter.
En dat was uiteindelijk een betere keus. Tot Rijssen stonden we in de file of langzaam rijdend verkeer.
Doordat schoonzoon Jan dagelijks richting Enschede rijdt, en regelmatig bij de Grolsch Veste (stadion FC Twente) moet zijn, was het voor ons, hoewel ook last van de opstopping, geen probleem om tijdig op onze plek te zitten. We hadden zelfs tijd om nog een hapje te nuttigen.
Onze kaartjes waren voor vak 125, Rij 15 en de stoelen 6,7 en 8.
Een hele klim. Ergens schuin achter de cornervlag. Tegen 18.40 uur zaten we.
Tijdens de wedstrijd werd ik regelmatig aangestoten door Benthe. Ze zei dan" Opa, ben jij voor Twente". Ja, zei ik. Dan moet je nu gaan staan. Want ze zingen:"Gao staon a,j veur Twente bint". Dus ging ik staan.
Uniek om mee te maken. Normaal ben ik niet voor het klakkeloos uitvoeren van commando's. het was wel een speciale ervaring.
Als "neutraal" toeschouwer vond ik het maar een matige wedstrijd. FC Twente won wel.
En plaatste zich voor de volgende ronde. Prima. En het moet gezegd: "Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld" Dat mag ook wel eens gezegd.
Bij eerdere amateurwedstrijden zag ik echter spelers die het zeker zo goed deden.
Het was een leuke avond. Een seizoenskaart zal ik niet aanschaffen.